Uitlaat Kapot

De uitlaat van uw auto bestaat vaak uit verschillende onderdelen, een voor prijp, katalysator, midden en eind demper. De dempers zijn opzicht vrij dun en hebben een beperkte levens duur. Het roesten van een metalen uitlaat pijp is vrij normaal. Uw uitlaat wordt immers bij elke rit opgewarmt en koelt ook weer af. Naast dat dit proces zich continu herhaald hangt de uitlaat demper onder de auto en hebben weersinvloeden vrij spel. De perfecte plek om roest vorming zijn gang te laten gaan.

Moet u uw uitlaat laten vervangen? Let dan goed op wat u koop er is erg veel verschil in prijs en kwaliteit. Een orginieelen dealer uitlaat is vaak vele malen duurde maar gaat ook jaren langer mee. Natuurlijk kunt u ook overwegen om een goede tweedehandse uitlaat aan te schaffen bij de autosloperij. Enkele autodemontage bedrijven zijn ook bereid om de door u aangeschafte demper te monteren. Een bromend geluid of een hoop kabaal! Dat wil niet altijd zeggen dat geheel de uitlaat kapot is. Het is heel goed mogelijk dat alleen de pakking er tussen uit is geblazen. Simmige uitlaat delen kunnen prima worden dicht gelast. Uw uitlaat moet immers gas dicht zijn voor de APK!

De Katalysator: Uw auto is vandaag de dag voorzien van een katalysator of zelf een roedfilter! De katalysator kan kapot gaan. Vaak zit dan het keramiek in de katalysator los waardoor er een zeer irritante rammel is ontstaan! Helaas uw auto zal hier op worden afgekeurd. De katalysator is geen filter maar moet worden gezien als een omzet element. Wanneer de uitlaatgassen in verbinding komen met edelmetalen zoals platina, rodum en of paladium ontstaat er een chemische reactie. Hiermee wordt meer als 75% van de schadelijke uitlaat gassen gezuiverd. De katalysator zet de drie schadelijke componenten om CO, HC en Nox naar CO2, H2O en N2 van daar de naam drieweg katalysator. Voor het autodemontagebedrijf is de katalysator interessant! De edelmetalen die er in zitten verwerkt hebben een hoge rest waarde! Verschillende bedrijven hebben zich gespecialiseerd in het recyclen van deze edelmetalen. De waarde van een katalysator is afhankelijk van het gewicht in grammen, en welk materiaal er in zit verwerkt. Want tussen platina en rodum zit een erg groot verschil.

Roetfilter. Veel diesel voertuigen hebben last van een verstopt roetfilter waardoor de auto geen vermogen meer heeft. De uitlaat gassen kunnen niet meer weg. Op de huidige diesel motoren is een roetfilter de norm. Roet deeltje hebben een grote van 0.05 micromillemeter en ontstaan door een onvolledige verbranding. Een roet filter bestaat uit microscopisch kleine doorgangen zodat de roet deeltje worden tegengehouden. Zelfreinigende roetfilter maken zich zelf schoon doordat de opgehoopte roetdeeltje worden verbrand! U merkt dit duidelijk de motor zal dan enkele minuten een hoger toeren tal draaien met hogere brandstof inspuiting

Heeft u een sloopauto met een kapotte uitlaat? Zijn de reparatie of vervanging kosten van de uitlaat dusdanig hoog dat u beter opzoek kun gaan naar een jongere auto? Meld u sloopauto dan aan op de website ook voor auto’s met een kapotte uitlaat kunnen wij u nog een prima prijs betalen.

Sloopauto verkopen

Meld hier uw auto aan en ontvang één direct inkoop bod.

Ik accepteer de algemene voorwaarden

    Bel voor een direct bod met,


  • 06-83593429 van 8:00 t/m 20:00

Onderdelen zoeken

Vul je kenteken in en vind je juiste onderdeel.

Stap 1

Bel ons voor
een afspraak
en wij komen
wanneer het u
uit komt.

Stap 2

Wij komen volgens afspraak de sloopauto gratis bij u thuis ophalen.

Stap 3

Wij betalen direct bij het ophalen van de auto het overeengekomen bedrag contant aan u uit.